x
x

Uzrok hiperkalcemije pri terapiji tiazidima nisu samo tiazidi?

  Marija Antonija Prlenda, mag. pharm.

  26.04.2016.

Hiperkalcemija koja se učestalo povezuje s liječenjem tiazidnim diureticima, zapravo je kod mnogih pacijenata posljedica primarnog hiperparatireoidizma, a ne samih tiazida, pokazalo je istraživanje objavljeno u The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Uzrok hiperkalcemije pri terapiji tiazidima nisu samo tiazidi?

Tiazidni diuretici, koji su jedni od najčešće propisivanih lijekova u antihipertenzivnoj terapiji, mogu povećati tubularnu reapsorpciju kalcija što dovodi do hiperkalcemije. Međutim, prema istraživanju provedenom u Minnesoti u SAD-u, hiperkalcemija često nije posljedica uzimanja tiazida.

Preko 200 pacijenata uključenih u istraživanje imalo je hiperkalcemiju nakon otprilike 5 godina od početka uzimanja tiazida. Teška hiperkalcemija nije primijećena kod 62,4% pacijenata koji su nastavili uzimati tiazide, a 71% pacijenata kod kojih je prekinuto liječenje tiazidima i dalje je imalo hiperkalcemiju. Primarni hiperparatiroidizam je dijagnosticiran kod 24% pacijenata (njih 53), uključujući 5 pacijenata kojima je napravljena paratireoidektomija bez prekidanja liječenja tiazidima.

Dakle, hiperkalcemija koja je kod nekih pacijenata na terapiji tiazidima javlja, često predstavlja otkrivanje već otprije postojećeg primarnog hiperparatiroidizma ili njegov slučajni razvoj tijekom liječenja hipertenzije. Također, ta je hiperkalcemija najčešće blaga i bez progresije te se u slučaju potrebe, odnosno kontraindikacija za promjenu antihipertenzivne terapije, može nastaviti s liječenjem tiazidima uz redovito praćenje pacijenta.

OGLASI
Ibuxin RapidAndol PROBisolex
OGLAS
Maxirino
ONLINE TEČAJ

Pristupite online
testiranju: