Dobrodošli na PLIVAmed.net, stručni medicinski portal
 


Korisnik:
Gost
Odabrana specijalizacija:
Obiteljska/Opća medicina  

POČETNA   >>   HRANOM PROTIV HIPERTENZIJE


početna
pretraživanje




članci

10 najnovijih

Prema specijalizaciji

Svi članci

kalendar

Hrvatski

Međunarodni

knjižnica

Hrvatski sadržaji

Medicus

lijekovi

PLIVA Vademecum

HZZO lista lijekova

Novi PLIVINI lijekovi

linkovi

Domaći

Strani


moji podaci

Promijeni podatke

Promijeni lozinku

Promijeni specijalizaciju

odjava

pišite nam Kontakt

marketing Marketing

PLIVAzdravlje PLIVAzdravlje.hr

PLIVA PLIVA.hr

OGLAS

Objavljeno: 07.12.2009.
Hranom protiv hipertenzije

Nova britanska studija koja je proučavala DASH dijetu (Dietary Approaches to Stop Hypertension = Prehrambeni aspekti u borbi protiv hipertenzije), odnosno utjecaj DASH smjernica prehrane na krvni tlak, pokazala je kako je redovita konzumacija nemasnih mliječnih proizvoda, cjelovitih žitarica, voća i povrća povezana sa nižim vrijednostima krvnog tlaka.


Znanstvenici sa Sveučilišta u Oxfordu su kroz mjesec dana ispitanicima davali navedene namirnice raspodijeljene u nekoliko serviranja dnevno (4-6 serviranja voća i povrća, 2-4 serviranja mliječnih proizvoda i 6-13 serviranja žitarica). Na kraju istraživanja pokazalo se kako je skupina koja je bila podvrgnuta tom režimu pokazala znatno niže vrijednosti krvnog tlaka od kontrolne skupine.

Time je na listu važnosti prehrane i njezinom utjecaju na zdravlje pridodan još jedan dokaz, ali je i istovremeno izbrisan mit o štetnosti mliječnih proizvoda, odnosno njihovom nepovoljnom utjecaju na kardiovaskularni sustav. Mnogi su naime, vođeni krivim informacijama, u velikom opsegu izbjegavali mliječne proizvode zbog sadržaja zasićenih masti. No ukoliko se radi o mliječnim proizvodima niskog postotka masti poput obranog mlijeka, tvrdog sira ili nemasnog jogurta konzumacija je poželjna upravo zbog povoljnog utjecaja kalcija i proteina na srce i krvni tlak, ne zaboravljajući pritom i na njihovu važnost u prevenciji osteoporoze.

Izvor: Journal of Human Nutrition and Dietetics




www.vitamini.hr



više o ovoj temi...
 
Mediteranska prehrana smanjuje rizik za depresiju
Prema najnovijim istraživanjima dobro raspoloženje i optimizam ljudi iz mediteranskog podneblja u odnosu na depresivne sjevernjake nije uzrokovano ugodnim i toplim vremenskim prilikama, kako se do sada mislilo, nego načinom prehrane.
16.10.2009.pročitaj članak...
 
Prehrana bogata vlaknima smanjuje rizik od karcinoma dojke
Rizik obolijevanja od karcinoma dojke smanjuje s porastom unosa hrane bogate vlaknima - voća, povrća i cjelovitih žitarica, objavljeno je u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.
06.10.2009.pročitaj članak...
 
Mediteranskom prehranom protiv metaboličkog sindroma
U studiji koja se bavila utjecajem mediteranske prehrane na pacijente s metaboličkim sindromom sudjelovale su 63 osobe srednje dobi.
02.06.2009.pročitaj članak...
 
Prehrana utječe na rak bubrega
Ljudi čija se svakodnevna prehrana sastoji od mnogo crvenog mesa, bijelog kruha i krumpira imaju povećan rizik za rak bubrega, pokazalo je novo istraživanje.
08.05.2009.pročitaj članak...
 
Hranom protiv gljivičnih infekcija
Gljivice se smatraju uobičajenim stanovnikom ljudskog organizma, odnosno spadaju u njegovu 'fiziološku floru'. Uravnotežene su s ostalim mikroorganizmima, s kojima međudjeluju te u određenim simbiozama imaju čak i povoljan učinak. No, problemi se javljaju u trenutku kada se naruši spomenuta ravnoteža čega je posljedica prekomjeran rast i razmnožavanje gljivica.
23.04.2009.pročitaj članak...
 
Mediteranska prehrana i karcinom prostate
Novi pregledni rad o važnosti prehrane u prevenciji karcinoma prostate, preporuča veći unos likopena i selena dok pretjeran unos kalcija hranom i dodacima prehrani može biti štetan.
15.04.2009.pročitaj članak...
 
Prehrana i alergije dojenčadi i djece
Tijekom posljednjih nekoliko desetljeća u zapadnjački orijentiranim zemljama je dramatično porasla incidencija atopijskih bolesti poput astme i atopijskog dermatitisa te alergija na hranu.
09.01.2009.pročitaj članak...
 
Prehrana djece od 1- 4 godine
Industrija dječje hrane nastoji se prilagoditi novima saznanjima o prehrambernim potrebama najmlađih i stvoriti novi program u proizvodnji dječje hrane (baby food). Pritom se ne misli samo na bebe u prvoj godini, nego na malu djecu do 4 godine.
03.12.2008.pročitaj članak...
 
Nezadovoljstvo hranom dovodi do pretilosti?
Nova studija koju je proveo Eric Stice s kolegama na Sveučilištima u Teksasu, Oregonu i Yale-u ukazuje da je uzrok pretilosti zapravo oslabljeni osjećaj ugode prilikom hranjenja koji se stvara u mozgu, prisiljavajući nas tako da jedemo puno više kako bismo postigli osjećaj ugode i zadovoljstva unesenom hranom.
24.10.2008.pročitaj članak...
 
Simpozij: Kardiovaskularno zdravlje - prehrana i sol
Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, svjetska zdravstvena organizacija, Medicinski fakultet sveučilišta u Zagrebu i ŠNZ "Andrija Štampar" organiziraju 4. međunarodni simpozij: Kardiovaskularno zdravlje - prehrana i sol.
13.10.2008.pročitaj članak...
 
Podcijenjena Mediteranska prehrana
Nutricionisti se slažu kako je Mediteranska prehrana izvrsna, a novo istraživanje pokazuje kako je još korisnija nego se dosad smatralo.
01.10.2008.pročitaj članak...
 
Prehrana i kardiovaskularne bolesti
Povećan unos minerala poput kalija i vjerojatno magnezija i kalcija može smanjiti rizik od visokog krvnog tlaka te smanjiti tlak u osoba s hipertenzijom.
23.09.2008.pročitaj članak...
 
Prehrana tijekom trudnoće i pubertet
Nova studija na životinjama pronašla je vezu između visokog unosa masti tokom trudnoće i ranijeg ulaska djevojčica u pubertet.
02.07.2008.pročitaj članak...
 
Prehrana u pubertetu
Poremećaji prehrane obično se javljaju u ranoj adolescenciji, dakle u školskoj dobi, a predstavljaju jedan od ozbiljnih zdravstvenih problema koji osobito pogađa adolescentice.
06.02.2008.pročitaj članak...
 
Pravilna prehrana kod žgaravice
Žgaravica je osjećaj pečenja koji se javlja u srednjem ili donjem dijelu prsišta, i koji se širi iz želuca prema vratu. Ako se javlja više od dva puta tjedno, simptom je gastroezofagealne refluksne bolesti (GERB).
10.12.2007.pročitaj članak...
 
Prehrana kod depresije
Znamo da depresija može biti posljedica kliničkog manjka nekih vitamina, posebno vitamina B skupine, ali kakva prehrana bi mogla utjecati na razvoj depresije kod osoba adekvatnog nutritivnog statusa?
24.09.2007.pročitaj članak...
 
Prehrana za reumatoidni artritis
U liječenju reumatoidnog artritisa čini se da pomaže ne prestroga vegetarijanska prehrana, Mediteranska prehrana, maslinovo ulje i dosta se čuje o povoljnom utjecaju konzumiranja trešnji.
24.09.2007.pročitaj članak...
 
Mediteranska prehrana štiti od respiratornih alergija
Djeci koja imaju alergije moglo bi se pomoći na jednostavniji način i to uz pomoć mediteranske prehrane. Naime, u novoj studiji istraživači su otkrili kako djeca koja žive na grčkom otoku Kreti imaju vrlo malu incidenciju astme i alergijskog rinitisa, i to uglavnom zbog njihove prehrane koja je bogata voćem i povrćem te orasima.
10.04.2007.pročitaj članak...
 
Kako prehranom povećati HDL?
Niska razina HDL-a znači veći rizik od ateroskleroze i bolesti srca. Kako prehranom regulirati dobar kolesterol?
27.03.2007.pročitaj članak...
 
Novi lijekovi


VAŽNA OBAVIJEST:
Za prijavu (login) koristite Vašu e-mail adresu i lozinku!





Zaboravili ste lozinku? Registrirajte se



Obiteljska/Opća medicina

aktualna tema

Vranešić Bender D.
Potencijalni terapijski učinci vitamina C
Liječenje vitaminom C konzistentno rezultira poboljšanjem vazodilatacije kod osoba s koronarnom bolesti srca kao i kod onih s anginom pektoris, kongestivnim zatajenjem srca, dijabetesom, povišenim kolesterolom te visokim krvnim tlakom.

pročitaj članak
vijesti
Educirani ljudi bolje se nose s demencijom

Syphilis u Hrvatskoj
novosti
Svjetski dan prevencije samoubojstava, 10. rujna 2010.
kalendar
U potrazi za izgubljenim zvukom
9.9.2010 - 10.9.2010 Opatija
PODRUČJE INTERESA





Anketa
Da li ste zadovoljni s e-zdravstvom u RH?

glasaj rezultati

Psihijatrija centar




o nama | kontakt | site map
važne pravne informacije
Copyright © 2001-2010 PLIVA Hrvatska d.o.o.
Sva prava pridržana.
Stranica obnovljena 10.09.2010.


Partneri